Strategia w social mediach – czemu nie warto działać bez planu?

Strategia w social mediach

Dostęp do internetu, kilka kliknięć, dodanie zdjęcia i już! Firmowe konto na Facebooku gotowe. Czy to wystarczy, aby odnieść sukces w social mediach?

 

W rzeczywistości prowadzenie Facebooka, Instagrama, LinkedIna lub każdego innego medium to ciężka i długotrwała praca. Nie wystarczy założyć konto – trzeba o nie dbać i mieć plan na jego prowadzenie.

 

Dlaczego strategia jest ważna?

 

Wiele osób uważa, że znajomość Facebooka ogranicza się do umiejętności zaproszenia znajomych, dodania zdjęcia z wakacji, udostępnienia gifa ze śmiesznym kotem i komentowania innych postów. To co wystarczy w prywatnym życiu, nie jest wystarczające przy prowadzeniu profilu firmy. Facebook to bardzo wiele możliwości, statystyk i zaawansowanych opcji, na których poznanie trzeba czasu.

 

Czy można działać bez planu?

 

Oczywiście, że można! Ale niestety, nie na długą metę. Pomysły na posty szybko się kończą, entuzjazm opada, fani odchodzą… W końcu zaczniesz publikować wszystko i nic. A żeby stworzyć prawdziwą więź z odbiorcami, która przyniesie im konkretne wartości, potrzebujesz dobrze ustalonych działań.

 

Elementy strategii

 

Każda strategia składa się z kilku niezbędnych elementów takich jak:

● grupa docelowa – do kogo kierujesz Twój produkt?
● dokładne cele – w przypadków Facebooka to może być np. liczba fanów, którą chcesz zdobyć w jakimś okresie czasu, albo konkretna liczba interakcji.
● działania – określ dokładnie tematykę swoich postów oraz ich formę. Pamiętaj, że posty produktowe powinny stanowić zaledwie 20% całej treści. Zastanów się, ile postów będziesz publikować tygodniowo, w jakie dni i o jakiej godzinie.

Jeśli zależy Ci za uzyskaniu zaufania Twoich obserwujących oraz zdobyciu pozycji eksperta, nie działaj bez strategii! Kryzysy w social mediach wybuchają zbyt często, nie pozwól, aby Twoja firma musiała je gasić.