Poznaj najnowsze trendy w marketingu

marketing

Nic nie stoi w miejscu. Wszystko się zmienia i rozwija, a marketing internetowy jest tego najlepszym przykładem.

 

Dziś nie wystarczy strona internetowa lub profil na Instagramie. Trzeba mierzyć wyżej, wykorzystywać nowe możliwości i szanse. Śledzić nowości i inspirować się największymi firmami i ich działaniami. Przygotowaliśmy dla Was 2 formy reklamy internetowej, które są na czasie!

 

Geolokalizacja

 

Ciężko sobie wyobrazić podróż bez nawigacji albo włączonej w telefonie Google Maps… Wystarczy kilka kliknięć, aby szybko, bez żadnych problemów dotrzeć do celu. Ta tendencja została wykorzystana również w marketingu internetowym. Telefon wykorzystując usługę lokalizacji, znajduje dla Ciebie najlepsze knajpy, kluby i miejsca rozrywki w Twojej okolicy. Poinformuje Twoich znajomych, gdzie jesteś i pokaże czy nie ma kogoś z nich w pobliżu. Podobne usługi świadczy również Facebook, umożliwiając meldowanie się w różnych miejscach. Dodaj swoją lokalizację do Google, aby użytkownicy mogli Cię łatwiej znaleźć.

 

Grywalizacja

 

Z pewnością kojarzysz gwiazdki zbierane na Allegro, które otrzymuje się za przeprowadzone transakcje i otrzymane komentarze. Nie otrzymuje się za to żadnej gratyfikacji finansowej, ale to miłe uczucie kiedy gwiazda zielona zamienia się w złotą…  To klasyczny przykład wykorzystania grywalizacji w marketingu. Te proste mechanizmy, które mają wzmacniać zaangażowanie użytkowników i zwiększać ich lojalność. Każdy chce wygrywać, być lepszy od innych – warto to wykorzystać. Przyznawanie użytkownikom punktów za dokonane transakcje, za napisane komentarze oraz ich nagradzanie, nawet drobnymi upominkami takimi jak rabat przy kolejnych zakupach, naprawdę działają.