Aktualne trendy w projektowaniu opakowań

Aktualne trendy w projektowaniu opakowań

Opakowanie w postaci pudełka chroniącego dany produkt przed zniszczeniem już dawno odeszło w zapomniane. Obecnie opakowania pełnią znacznie większą rolę – są stałym elementem kampanii reklamowej każdej dobrze zapowiadającej się firmy, niezależnie od jej wielkości czy branży, w której działa.

 

Można śmiało stwierdzić, że opakowanie pełni kluczową rolę w szeroko pojętej strategii marketingowej. Przysłowie „nie oceniaj książki po okładce” nie sprawdzi się zarówno w sklepach stacjonarnych jak i sklepach internetowych. Na samym początku Klient zwraca uwagę na opakowanie. Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, dlatego też warto postarać się, aby było jak najlepsze.

 

W tym roku dominowały trzy zasadnicze trendy w zakresie projektowania opakowań:

 

1. Opakowania w stylu eko

 

Z roku na rok coraz więcej ludzi dołącza do grupy „eko”, a więc tych dbających o środowisko. Ekologiczny przekaz wpływa na pozytywny odbiór marki przez potencjalnego Klienta, a tym samym zwiększa sprzedaż. Świadomość konsumentów w tym zakresie stale rośnie, co jest bardzo chętnie wykorzystywane przez firmy z całego świata.

 

2. Opakowania w stylu retro

 

Styl retro, zwany również vintage wzbudza bardzo pozytywne skojarzenia. Oczywiście, nie każdy produkt może wykorzystać modę z przeszłości. Tutaj wiele zależy od branży. Opakowania retro sprawdzą się w przypadku firm oferujących kosmetyki naturalne, suplementy diety, zioła i przyprawy, kawy oraz herbaty – firm, które kojarzą się z czymś zdrowym, co istniało już wiele lat temu.

 

3. Spersonalizowane opakowania

 

Klient lubi czuć się wyjątkowo. Wbrew pozorom spersonalizowanie opakowań nie wymaga dużych nakładów finansowych, a doskonale przyciąga uwagę konsumenta. Wielu z nich zdecyduje się zakupić dany produkt tylko dlatego, że wygląda „wyjątkowo”.